Coupe Merci: het goede doel bij de kapper
Een kappersbeurt, voor sommigen pure verwennerij, voor anderen een noodzakelijk kwaad. Maar dat we allemaal houden van een gezonde haardos, staat vast. Voor kankerpatiënten is dat niet anders, maar helaas zien zij hun wilde manen vaak verdwijnen door agressieve behandelingen.
Dat was de ideale invalshoek voor Stichting tegen Kanker, Libelle en Roularta: genietend van een hoofdmassage en favoriete roddelmagazine, kunnen klanten van kapperszaken in oktober een donatie doen onder de noemer ‘Coupe Merci’. Een solidaire bijdrage om de strijd tegen en het onderzoek naar kanker te ondersteunen.
Aan de slag
Roularta Brand Studio is de cel voor creatieve campagnes binnen Roularta Media Groep. Samen met weekblad Libelle namen ze de campagne voor Coupe Merci onder hun vleugels, op initiatief van Stichting Tegen Kanker. En wij stonden uiteraard te springen om hen te voorzien van het nodige videomateriaal.
Jack & Charlie ging langs bij een Vlaamse en Brusselse kapperszaak. We spraken met kappers, patiënten, klanten en wetenschappers die het belang van wetenschappelijk kankeronderzoek onderstrepen. We produceerden een reeks van 4 Nederlandstalige en 4 Franstalige video’s in verschillende formats: verticaal en vierkant voor de socials, gewone voor de website van libelle.be.
Wist je dat: Geen kappersbezoek gepland in oktober? Geen probleem, je kan deze actie toch steunen met een vrijwillige bijdrage via kanker.be/coupe-merci .