Het is uitstekend werken, leven en ondernemen in de Leuven Innovation Region. Netwerkorganisatie Leuven Mindgate nam dat gegeven als uitgangspunt voor hun campagne Leuven & Beyond. Daarmee wil ze internationale en innovatieve samenwerkingen creëren en versterken. Bovendien hebben de vele high-tech bedrijven in uiteenlopende sectoren in de regio altijd nood aan buitenlands toptalent.
De campagne omvat onder meer een complete marketing toolbox die bedrijven kunnen gebruiken. In de toolbox: presentaties, grafisch design en video’s natuurlijk.
Jack & Charlie ging langs bij drie bedrijven om een testimonial in te blikken over hoe ze samenwerken met Leuven Mindgate en wat de voordelen zijn van opereren in de Leuven Innovation Region.
Maar hét sluitstuk was toch de overkoepelende imagovideo die alle leden van Leuven Mindgate vrij kunnen gebruiken in hun zoektocht naar gespecialiseerde expats.
Aan de slag
We brainstormden ons te pletter tot we een doordacht concept op tafel konden leggen. De ampersant uit het logo van Leuven & Beyond werd onze rode draad. We lieten hem op tal van manieren maken. Op bierkaartjes, als levensgroot beeld om die doorheen de video op de verschillende plekken te laten opduiken, in digitale vorm, … . De ampersant is het ideale symbool om de eindeloze mogelijkheden van de Leuven Innovation Region te benadrukken, om het en-en-verhaal te onderstrepen én om de vele locaties en bedrijven in de video met elkaar te verbinden.
De opnames vonden plaats tussen juli en september bij meer dan 20 bedrijven en organisaties uit de regio. Daarna doken we de montagekamer in om zowel bestaande beelden, de nieuwe opnames en dronebeelden te combineren in een waar videohoogstandje. Een goed gecaste voice-overstem werkt het hele plaatje af.
Wist je dat: Ook Jack & Charlie lid is van Leuven Mindgate? Op deze manier maken we deel uit van een continue groeiend netwerk van kwalitatieve bedrijven uit de regio en ontmoeten we elkaar op boeiende evenementen.