Je voordeel voor je sportabonnement of nieuwe bril aanvragen? Check. Vanuit je ziekenhuisbed je hospitalisatie aangeven? Natuurlijk. Je ziektebriefje opladen in de wachtzaal van de dokter? Zeer zeker.
Digitalisering maakt het leven eenvoudiger, en ook bij CM zetten ze daar meer en meer op in. Ze investeerden de voorbije maanden in het gebruiksgemak en de mogelijkheden van haar digitale kanalen: de mobile app en het online webportaal Mijn CM.
CM telt duizenden leden en hun doelgroep is heel breed. Niet iedereen is op de hoogte van de online mogelijkheden en voor sommige kan het omslachtig of moeilijk lijken. Hoe krijg je iedereen mee in de wondere wereld van digitale aangiftes en aanvragen? Met video natuurlijk. Om de leden te informeren en stapsgewijs doorheen de procedure te loodsen, zijn tutorials the way to go.
Aan de slag
Deze keer geen snufjes of franjes. Samen met LDV United, de campagnepartner van CM, gingen we volop voor heldere en eenvoudige tutorials en kozen voor herkenbare figuranten en rustige settings. We combineerden het beeldmateriaal met screenshots en animatie en dat alles in de herkenbare huisstijl van CM.
Ook een CM-digibeet? Na het bekijken van deze tutorials wordt het een fluitje van een cent.
Wist je dat: CM wil zijn leden op allerlei manieren helpen om gezond en vitaal in het leven te staan. Hun online magazine Leef biedt inspiratie, steun en nieuwtjes voor iedereen die daar nood aan heeft. Ook daar zie je regelmatig mooie videoportretten, gemaakt door Jack & Charlie.