Het niet zo geheime dagboek van CM

De wachtlijsten zijn lang, te lang. En dat vinden ze bij CM helemaal niet oké. Daarom maakten ze samen met reclamebureau LDV United en auteur Hind Ejadid ‘Het niet zo geheime dagboek’. Dat vertelt het verhaal van Amal en is gebaseerd op dagboekfragmenten van échte jongeren met échte problemen.

Er werden 8.000 exemplaren van het dagboek gedrukt. En die moesten in Vlaanderen en Brussel hun weg vinden naar het brede publiek, jongeren én politici. Onze jongeren zijn onze toekomst, en daarom moet hun welzijn topprioriteit zijn voor de volgende Brusselse, Vlaamse en federale regeringen.

Aan de slag

Hind trok samen met CM-voorzitter Luc van Gorp en een enthousiast team de Vlaamse en Brusselse straten op om het dagboek soms persoonlijk, soms subtiel te verdelen: aan de bushalte, in de bibliotheek, op een bankje. Uiteraard werd er ook post gevat in Brussel bij het federale en Vlaamse parlement. We liepen er heel wat prominente politici tegen het lijf.

Jack & Charlie bracht de hele actie in beeld. We stuurden onze cameraploegen op pad met het team om de verdeling van het dagboek nog meer cachet te geven. We maakten zowel een video voor de interne voorstelling voor de CM-medewerkers, als aftermovies van de verdeling van de dagboeken en de ontmoetingen met politici.

We kijken tevreden terug op een geslaagde en maatschappelijk relevante samenwerking tussen CM, LDV United en Jack & Charlie!

Wist je dat: Nieuwsgierig geworden? Je kan het volledige dagboek lezen op cm.be/dagboek.

Deel dit bericht