Verkiezingscampagne Groen

Voor wie onder een steen leeft: in juni zijn er opnieuw regionale, federale en Europese verkiezingen. Video is niet meer weg te denken in de campagnes van alle politieke partijen. En dat is voor Groen uiteraard niet anders. De partij trok aan onze mouw om in een spot van 30 seconden duidelijk te maken waar ze voor staan en waarom ze de stem van de kiezer waard zijn.

Aan de slag

Het lijkt simpel, een spot van 30 seconden. Maar vergis je niet. We filmden zowel in onze eigen studio in Leuven als op locatie. De agenda’s van een druk bezet team en hun kopstukken op één lijn krijgen, was de eerste uitdaging.

Bovendien waren de slogans bij de opnames nog niet bekend en filmde we dus grotendeels blanco pancartes. Gelukkig is ons montageteam niet van een kleintje vervaard. Ze voegden de slogans achteraf toe met behulp van motion design zodat de woorden precies en natuurlijk meebewegen met het beeld. Geen sinecure, maar het resultaat mag er zijn.

Wist je dat: We maakten zowel horizontale als verticale versies van de spot. Zo is hij inzetbaar op alle mogelijke online kanalen.

Deel dit bericht