De video die Jack & Charlie maakte voor wereldspeler Wienerberger is genomineerd voor een award op de Video Experience Day in de categorie Sustainability. Wienerberger schakelde onze video-expertise in om een bedrijfsfilm over haar duurzame aanpak te maken. Het resultaat was een inspirerend en vooral authentiek verhaal. Eerst zien, dan geloven? Read on!
De context
Wienerberger is internationaal leverancier en marktleider van bouwmaterialen en -oplossingen. Hun belangrijkste doelstelling is om de levenskwaliteit van mensen te verbeteren. En dat doen ze met veel oog voor het milieu. Door voortdurend te investeren in nieuwe en slimmere technieken, verleggen ze – letterlijk en figuurlijk – tonnen stenen in de verduurzaming van de bouw.
De opdracht
Duurzaamheid is uitgegroeid tot een containerbegrip. Maar niet bij Wienerberger. En dat wouden ze op beeld bewijzen. Onze opdracht bestond eruit hun duurzame doelen en acties in een zinnenprikkelende corporate video te gieten. De doelgroep was zeer gevarieerd. Zo wouden ze de video niet alleen in hun Belgische en Nederlandse verkooppunten tonen, maar ook via hun online en interne communicatiekanalen verspreiden. Een minireportage voor een maxipubliek!
Onze werkwijze
Conceptualiseren
Wie aan duurzaamheid denkt, blikt vooruit naar onze toekomstige generatie: de kinderen van vandaag. We kozen dus niet voor een statische reclamevideo, maar schreven een 360°-verhaal over mens en natuur, met een hoofdrol voor de jeugd. De drie duurzaamheidsdoelstellingen van Wienerberger vormen de bouwstenen van het scenario.
Visualiseren
20 figuranten, 30 locaties en 7 draaidagen, verspreid over meerdere seizoenen. Kortom, een productioneel huzarenstukje. But we did it! Van casting, naar planning, tot shooting: onze Jack & Charlie-crew vertaalde het concept naadloos naar beeld.
Finaliseren
Om de video op de Belgische, Nederlandse en internationale markt af te stemmen, wisselden we tussen verschillende productshots en voice-overs. En er zit meer in een video dan je denkt … Uit de basisvideo genereerden we vlot meerdere capsules van een 20-tal seconden. Zo kon Wienerberger haar duurzame ambities ook perfect via enkele snippets op social media verspreiden.
Het resultaat
Nice to know
Benieuwd waar we die natuurbeelden op 1:03 in de video hebben geshoot? Gewoon in de backyard van Wienerberger! Zo transformeren ze elk stuk grond, na de kleiwinning, zelf tot een groene oase. Van een win-win gesproken …